Autor tekstu: sędzia Andrew P. Napolitano https://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_Napolitano

Miniony tydzień spędziłem mieszkając i pracując w Watykanie jako gościnny wykładowca Papieskiej Akademii Nauk Społecznych (PASS). PASS to organizacja zrzeszająca uczonych, którzy badają idee będące przedmiotem zainteresowania Watykanu. W zeszłym tygodniu PASS zajęła się filozofią św. Tomasza z Akwinu, ponieważ 8 marca 2024 r. minęła 750. rocznica jego śmierci. Nie jest to temat ezoteryczny. Akwinata nauczał, że wszystkie racjonalne osoby są w stanie odróżnić dobro od zła, korzystając z wolnej woli i ludzkiego rozumu, i nie potrzebują rządu, aby im w tym pomagał. Jest to ogólnie znane jako Prawo Naturalne. Moja prezentacja dotyczyła koncepcji praw naturalnych, będących pochodną Prawa Naturalnego.

Watykan, który zajmuje mniej więcej jedną ósmą powierzchni Central Parku w Nowym Jorku, ma na swoim terenie piękny pensjonat o nazwie Domus, który był moim domem przez cztery dni. Jest to również stała rezydencja papieża Franciszka. Ja i moi koledzy z PASS – było nas 25 osób – jedliśmy posiłek w małej jadalni Domus, kiedy wszedł papież i usiadł dwa stoliki od nas. To było surrealistyczne. (…)

Katolicy wierzą, że jest on wikariuszem Chrystusa na ziemi. Ale obecny papież może być najgorszym w historii. Rozmył nauczanie Kościoła na temat małżeństwa, seksualności i spowiedzi.

Zdławił Mszę Świętą, w której uczestniczył każdy kanonizowany święty w niebie. Jego ataki na tradycyjną teologię i liturgię są przeciwieństwem tego, co powinien robić – czyli ich ochrony.

Niemniej jednak było to surrealistyczne, gdy został wprowadzony do jadalni pensjonatu, używając chodzika i asystenta przy każdym ramieniu. Widok, gdy usiadł zwrócony do nas plecami, był dziwaczny. Chciałem do niego podejść i przywitać się z nim, ale Gwardia Szwajcarska ostrzegła nas, abyśmy nie podchodzili do niego ani nie przywoływali go.

Dwa dni później wszedłem do holu pensjonatu, a on stał 10 stóp ode mnie. Ukłoniłem się uprzejmie i powiedziałem szeptem “Wasza Świątobliwość”. Spojrzał na mnie i poszedł dalej.

Papież jest słabego zdrowia, ledwo jest w stanie mówić czy chodzić; i emanuje z niego smutek. Cieszyłem się, że mogłem mieszkać w jego domu przez cztery dni, ale nie sądzę, że on zostanie tam dłużej.

Sędzia Andrew P. Napolitano, absolwent Princeton University i University of Notre Dame Law School, był najmłodszym dożywotnim sędzią Sądu Najwyższego w historii New Jersey. Jest autorem pięciu książek na temat Konstytucji Stanów Zjednoczonych.

INFO: https://www.newsmax.com/judgeandrewpnapolitano/pope-francis-thomas-aquinas-natural-law/2024/03/15/id/1157422/