Chińczycy wysyłają do Europy tysiące samochodów elektrycznych, ale ponieważ nikt ich już nie chce, gromadzą się w ogromnych ilościach w portach.
Donosi o tym Financial Times: Europejskie porty są zatłoczone tysiącami nowych chińskich samochodów elektrycznych zaparkowanych na placach; niektóre są tam nawet od ponad roku.
INFO: https://www.ft.com/content/496f3bfa-9f0c-4145-9024-188572a280fd
a mi się widzi że ten cyrk z elektrykami jest tylko na chwilę – ponieważ wojsko magazynuje całe masy paliwa dla siebie na czas wojen – a elektrykami sztucznie zmniejszają zużycie paliwa na rynku… Bez tego triku zwyczajnie by brakowało paliwa albo cena paliwa by była taka po 20zł za litr aby mało kogo było stać na paliwo żeby zmniejszyć jego ubywanie z rynku. Całe cysterny kolejowe z ropą jechały do ukrainy za JEDNĄ ZŁOTÓWKĘ OD CYSTERNY!
"Mi piace""Mi piace"
Elektrykami niczego nie zmniejszają. Ich jest mało.
"Mi piace""Mi piace"
Czegoś tu nie kapiszi… Przecież ktoś zamówił i chyba zapłacił za te elektryki ?
"Mi piace"Piace a 1 persona
A może to ich parkingi ? 😏
"Mi piace""Mi piace"
A kto sprzedał Chinom udziały w portach europejskich ?
w dwóch podlinkowanych art. czytamy :
“Przedsiębiorstwa z Chińskiej Republiki Ludowej pozostają akcjonariuszami w wielu europejskich portach, a władze UE nie są w stanie określić limitów bezpośrednich inwestycji rządu chińskiego.
W dokumencie oszacowano, że w latach 2004–21 chińskie firmy wydały ponad 9,1 mld euro na przejęcia europejskich portów morskich. Najwięksi inwestorzy to Ocean Shipping Company (Cosco) i China Merchants. Głównym dostawcą dźwigów do rozładunków statków dla portów europejskich jest Hanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited (ZPMC). Cosco w pełni kontroluje port w Pireusie w Grecji.
Problem nie ogranicza się do Grecji. Chiny, poprzez swoje spółki, są obecne w dziesięciu państwach członkowskich UE (Polsce, Belgii, Francji, Niemczech, Grecji, Włoszech, Malcie, Holandii, Hiszpanii i Szwecji). Raport wskazuje na szczególną sytuację portu w niemieckim Hamburgu, gdzie Cosco posiada 24,99 proc. pakietu akcji spółki zarządzającej tym obiektem.
Dzięki obecności i operacjom Cosco w Hamburgu władze Chin uzyskują “szeroki dostęp do kluczowych systemów i danych, w tym tajemnic wojskowych Niemiec i NATO”. Biorąc pod uwagę fakt, że statki państw Sojuszu “regularnie odwiedzają” port w Hamburgu, Pekin otrzymuje “dodatkowy powód” do wykorzystywania obecności spółki w celu “gromadzenia wrażliwych informacji i danych wywiadowczych” – podkreślono w opracowaniu. “
https://www.gospodarkamorska.pl/chinska-obecnosc-w-europejskich-portach-problemem-bezpieczenstwa-dla-ue-i-nato-74545
https://forsal.pl/artykuly/9376568,chiny-z-niebezpiecznie-wysokimi-udzialami-w-europejskich-portach-pola.html
"Mi piace""Mi piace"