Dlaczego “elektryk” spadł z wiaduktu pod Wenecją (powodując śmierć 21 osób)? – Wszystko wskazuje na to, że ściągnęły go w dół baterie (które w wyniku upadku zapaliły się) umieszczone na dachu chińskiego autobusu firmy Yutong, czyli na wysokości 3 metrów (środek ciężkości pojazdu znajduje się więc na absurdalnej wręcz wysokości), które razem ważą 3 tony. Chroniący szosę guard rail powinien zatem mieć wysokość co najmniej 2 metrów.

Dlaczego producenci umieścili owe bardzo ciężkie akumulatory tak zadziwiająco wysoko, wbrew prawom fizyki i wbrew zdrowemu rozsądkowi, zamiast zamontować je nisko wraz silnikiem elektrycznym?

Ponieważ pracujący silnik nagrzewa się i nie może znajdować się w pobliżu baterii.

Trzy lata temu GTT Turyn anulowało zamówienie na 100 autobusów elektrycznych zbudowanych przez Yutong. Decyzja zapadła po przeprowadzeniu audytu jakości pojazdów. W grę wchodziła duża suma: przetarg był wart około 72 milionów euro, w tym dostawa autobusów (48 milionów), konserwacja (11 milionów) i wymiana baterii (13 milionów). Umowa przewidywała, że pierwsze pojazdy dotrą do stolicy Piemontu przed 2 kwietnia 2021 roku. Jednak audyt procesu montażu, przeprowadzony przez turyńskie przedsiębiorstwo transportu publicznego, okazał się negatywny i umowa została rozwiązana. https://www.vaielettrico.it/gtt-torino-cancella-lordine-per-100-bus-yutong/

…………………………………