Kim jest Rami Ungar – miliarder, którego statek został niedawno porwany – i co ma z nim wspólnego izraelski wywiad?
W tym tygodniu otwarto nowy “front” w wojnie Izraela ze Strefą Gazy, kiedy jemeński ruch Ansar Allah przejął należący do Izraela statek towarowy na Morzu Czerwonym. Wcześniej generał brygady Yahya Saree oświadczył, że Jemeńczycy będą atakować statki pływające pod banderą tego kraju oraz statki, które są własnością lub są obsługiwane przez izraelskie firmy. Saree wezwał wszystkie państwa do wycofania swoich obywateli pracujących w załogach takich statków.
“Unikajcie żeglugi na tych statkach lub ich obsługi. Poinformujcie wasze statki, aby trzymały się z dala od tych jednostek” – powiedział Saree.
Ministerstwo Obrony Izraela nazwało zatrzymanie statku “incydentem na skalę globalną”. Tymczasem biuro premiera Benjamina Netanjahu winą za incydent obarczyło Iran.
Jak się okazało, jednym z właścicieli statku towarowego Galaxy Leader, na pokładzie którego znajdowało się 25 członków załogi z Bułgarii, Filipin, Ukrainy i Meksyku, był izraelski biznesmen Rami Ungar.
Kim jest Rami Ungar?
Abraham “Rami” Ungar, jeden z najbogatszych Izraelczyków, jest biznesmenem z rozległymi interesami w imporcie samochodów i nieruchomości, a także prezesem firmy Ray Shipping. Ungar otrzymał nawet nagrodę od koreańskiego rządu za swój wkład w rozwój handlu samochodami między Seulem a Izraelem.
Rami urodził się w północnym Tel Awiwie w 1947 roku. Pochodzi z bardzo zamożnej rodziny i kształcił się w Wielkiej Brytanii. Służył w Korpusie Sygnałowym Izraelskich Sił Obronnych (IDF), a następnie studiował prawo na Uniwersytecie Oksfordzkim. W 1971 r. ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu w Tel Awiwie, a w 2014 r. otrzymał tytuł doktora honoris causa Akademii Marynarki Wojennej Nikoli Vaptsarova w Bułgarii.
Pod koniec lat 60-tych Ungar założył małą firmę specjalizującą się w imporcie systemów klimatyzacji do przyczep i samochodów dostawczych. Później został pierwszym importerem samochodów Autobianchi, a następnie Lancia w Izraelu. W 1972 r. Ungar założył Ungar Holdings LTD, wiodącą izraelską firmę zajmującą się budową budynków mieszkalnych i biurowych, a także wynajmem samolotów.
Jego spółka, Ray Shipping LTD, dysponuje kilkudziesięcioma samochodowcami i masowcami. W firmie pracuje ponad 1000 bułgarskich oficerów i inżynierów, z których 80% to absolwenci Akademii Marynarki Wojennej Nikoli Vaptsarova.
Wpływowi przyjaciele i powiązania z Mossadem
W 2019 roku Rami Ungar znalazł się na liście 30 najbogatszych ludzi w Izraelu, z majątkiem szacowanym na 2 miliardy dolarów. Haaretz zauważył, że biznesmen miał rozległe powiązania z izraelskimi politykami. Wspomniał również o skandalu związanym z byłym prezydentem Ezerem Weizmanem, który podał się do dymisji w lipcu 2000 r. w związku z zarzutami o korupcję. Podobno Weizman otrzymał 27 000 dolarów od Ungara w połowie lat 80-tych.
Wiadomo, że Ungar jest bliskim przyjacielem obecnego ministra obrony Izraela Yoava Gallanta. Biznesmen kupił mu bilety na finał Mistrzostw Świata FIFA w lipcu 2018 roku.
Inny skandal z udziałem Ungara łączy go z byłym dyrektorem agencji wywiadowczej Mossadu Yossim Cohenem. Izraelski biznesmen przekazał 1,1 miliona szekli (341 000 dolarów) na budowę synagogi naprzeciwko domu Cohena. Darowizna została wypłacona bezpośrednio Cohenowi. Wkrótce potem okazało się, że Cohen pomógł Ungarowi rozstrzygnąć spór z izraelskim biznesmenem Michaelem Levym o prawo do reprezentowania południowokoreańskiej firmy motoryzacyjnej Kia w Izraelu.
Rami Ungar jest powiązany z Mossadem nie tylko poprzez schematy korupcyjne. Przykładowo, przedsiębiorca był zaangażowany w głośną historię dotyczącą antyirańskiej organizacji “United Against Nuclear Iran”, o której New York Times pisał w 2014 roku. Ungar działał jako pośrednik, który docierał do firm współpracujących z Iranem i przekonywał je do zerwania więzi handlowych z Teheranem.
Niektórzy przypuszczają jednak, że głównym zadaniem Ungara było rekrutowanie kierownictwa firm powiązanych z Iranem. Wynika z tego, że Ungar działał jako agent agencji wywiadowczej Mossad. Dla agencji takie firmy są na wagę złota, ponieważ Irańczycy im ufają, a Izrael może wykorzystać to zaufanie do celów sabotażu i szpiegostwa.
To tylko niewielka część tego, w co izraelski miliarder był bezpośrednio lub pośrednio zaangażowany. Ale to wystarczy, by zrozumieć, dlaczego jego statek został przechwycony przez jemeńskich Huti na Morzu Czerwonym.
INFO: https://www.rt.com/news/587732-cargo-ship-hijacked-red-sea/ (przekład automatyczny)
Hostile takeover: NATO’s annexation of Montenegro
"Mi piace""Mi piace"
Pomyśl dwa razy zanim polecisz
“Różnorodny” kontroler ruchu lotniczego może cię zabić.
https://www.unz.com/jtaylor/think-twice-before-you-fly/
"Mi piace""Mi piace"
KŁAMCZUSZEK Netanjahu
“Według Reutersa biuro Netanjahu opisało statek jako „będący własnością Wielkiej Brytanii i obsługiwany przez Japonię”, dodając, że :
„na statku nie było Izraelczyków” oraz
„Izrael nie był zaangażowany w jego własność ani eksploatację”.
https://cdn1.img.sputnikglobe.com/img/07e7/0b/15/1115097020_0:160:1620:1071_1920x0_80_0_0_14ba76d1b7a11ecb4c7858004ecc89ea.jpg.webp
Ekonomiczne implikacje przejęcia przywódcy Galaktyki przez Houthi
https://sputnikglobe.com/20231121/economic-implications-of-the-houthi-seizure-of-the-galaxy-leader-1115096767.html
Polityczne i gospodarcze skutki tej operacji są daleko idące przekraczającą samą wartość statku.
Pomimo szacowanego kosztu statku na 50 milionów dolarów, z ekonomicznego punktu widzenia, dla Huti ma on niewielką wartość.
Nie mogą tego sprzedać, nie mogą tego używać, Unger i jego firmy ubezpieczeniowe prawdopodobnie nie zapłacą za to okupu.
Statek płynął bez ładunku, a gdyby tak było, przewoziłoby około 1500 nowych samochodów o łącznej wartości od 20 do 30 milionów dolarów.
Jest zatem oczywiste, że zajęcie statku dla Houthi nie przyniosło żadnych korzyści ekonomicznych, ale pełne konsekwencje polityczne i gospodarcze dopiero się okażą.
"Mi piace""Mi piace"
i po raz kolejny zadnemu zydowi nie spadł włos z głowy – filmik fajny, ale czy nie pod publiczkę – nie wiem – z czasem może się przekonamy…
"Mi piace""Mi piace"
” po raz kolejny żadnemu żydowi nie spadł włos z głowy ”
Raczej spadł , tylko tym niewinnym .a nie syjonistom, którzy za tym stoją
Podobnie jak podczas Holokaustu, wiele zgonów Żydów było spowodowanych przez syjonistów w celu zawyżenia liczb i wywołania oburzenia moralnego.
Syjoniści mają długą historię poświęcania zwykłych Żydów, aby osiągnąć swój okultystyczny cel, ogólnoświatową komunistyczną dystopię. Gaza nie jest wyjątkiem.
Zwykli Żydzi są kozłami ofiarnymi swoich satanistycznych braci, którzy narzucają ludzkości szaleństwo.
Holokaust był kolaboracją syjonistyczno-nazistowską
https://www.henrymakow.com/091202.html
"Mi piace""Mi piace"
Hamas ćwiczył na widoku, publikując wideo z pozorowanego ataku na kilka tygodni przed naruszeniem granicy
https://archive.is/8lDiv#selection-3767.0-3767.105
"Mi piace""Mi piace"
Nie jestem pewien ale czy to nie on był głównym kupcem samochodowców budowanych w Gdyni? Jeśli tak, to usiłować kupić ją kiedy decyzją Oscara Thuska je likwidowano. Mimo usiłowań i pleców nie udało mu się . Bo zamierzał utrzymać profil produkcji tj stocznię
"Mi piace""Mi piace"
Było sześć zakontraktowanych , jeśli o to chodzi
wymieniony jest tylko armator z Japonii , własciciel tajemniczy 🙂
http://www.stocznia.gdynia.pl/2007020801.php
ale za to tu ślad izraelski
https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/12394-kto-naprawde-kupil-majatek-stoczni-w-gdyni-i-szczecinie
"Mi piace""Mi piace"
znam to z relacji byłych stoczniowców jak robiłem na delegacji w Trójmieście. Kolegów tych co wyjechali do Chin jako nadzorcy budowy tam samochodowców bo z gdyńskiej wykołował kilkudziesięciu jej pracowników. Ale czas się mniej więcej zgadza tych rozmów pod stocznią Wisła w Górkach zachodnich i artykułu
"Mi piace""Mi piace"
Oficer wywiadu IDF ostrzegał przed atakami Hamasu, został zignorowany przez swoich dowódców,
Oto odpowiedź, jaką otrzymał: „Nie chcę więcej słyszeć o tych bzdurach. Jeśli jeszcze raz będziesz mi tym zawracał głowę, staniesz przed sądem”.
https://archive.is/T6xOf
W ciągu ostatniego roku obserwatorzy Sił Obronnych Izraela znajdujący się na granicy Gazy, składający się wyłącznie z kobiet, ostrzegali, że dzieje się coś niezwykłego.
https://archive.is/54jLD
( Zawód obserwatora, znany po hebrajsku jako „ tatzpitanit ” , polega na wielogodzinnym wpatrywaniu się w ekran i sprawdzaniu kamer monitorujących pod kątem niepożądanych działań. Obecnie to zadanie wykonują wyłącznie kobiety-żołnierze.)
"Mi piace""Mi piace"
Doniesienia te nakładały się na kilka innych z ostatniego miesiąca, które ujawniły inne informacje, jakie posiadała IDF na temat możliwej inwazji Hamasu, w tym raporty złożone przez żołnierzy obserwacyjnych IDF stacjonujących na granicy Gazy, którzy szczegółowo opisali niezwykłe ćwiczenia szkoleniowe Hamasu trzy miesiące przed 7 października.
https://web.archive.org/web/20231124032618/https://www.timesofisrael.com/reports-senior-idf-officer-dismissed-pre-oct-7-intel-on-hamas-invasion-as-fantasy/
"Mi piace""Mi piace"
Poniżej w art. powiązania – właściciele i czarterujacy statek Galaxy Leader
Armia jemeńska „prawdziwym wyzwaniem” dla „Izraela”
Komentując incydent, rzecznik izraelskiej armii okupacyjnej określił operację w Jemenie jako „ bardzo poważne wydarzenie ”.
Izraelskie media podały, że Jemeńczycy „nadal rzucają wyzwanie Izraelowi i przejęli kontrolę nad izraelskim statkiem”, potwierdzając, że „statek należy do izraelskiego biznesmena Ramiego Ungera, przewoził samochody i płynął z portu w południowej Turcji do port w zachodnich Indiach.”
Zajęcie Lidera Galaktyki, mimo że prawdopodobnie nie miał izraelskiej załogi, oznacza poważny cios dla interesów Ungara. Incydent ten wywołał falę szoku w izraelskiej społeczności biznesowej , uwydatniając słabe punkty izraelskich aktywów w spornych regionach.
W niedzielę rzecznik jemeńskich sił zbrojnych Yahya Saree powiedział, że armia zaatakuje wszystkie statki będące własnością izraelskich firm lub przez nie obsługiwane, a także te noszące izraelską banderę, wzywając kraje do wycofania swoich obywateli pływających na takich statkach.
W tym samym kontekście jemeńskie źródło wojskowe ujawniło wcześniej
Al Mayadeenowi gotowość jemeńskich sił zbrojnych do zaatakowania dowolnego izraelskiego statku, czy to na Morzu Czerwonym, czy w jakimkolwiek innym miejscu nieoczekiwanym przez wroga.
Glovis Star i Hermes Leader, dwa statki zidentyfikowane jako obsługiwane komercyjnie przez Ray Car Carriers, w niedzielę zmieniły kurs z Morza Czerwonego.
Według danych żeglugowych i brytyjskiej firmy Ambrey zajmującej się bezpieczeństwem morskim, dwa statki handlowe, które zmieniły trasę na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej, są powiązane z tą samą grupą morską, której statek został przechwycony w niedzielę przez siły zbrojne Jemenu.
Według doniesień mediów zajęty statek Galaxy Leader jest powiązany z brytyjską firmą, która jest częściowo własnością izraelskiego biznesmena Abrahama Ungara, powszechnie znanego jako „Rami”, a czarterowana jest przez japońską firmę Nippon Yusen.
W poniedziałek rzecznik wyższego szczebla japońskiego rządu potwierdził fakt zatrzymania, mówiąc, że Japonia apeluje do Jemeńczyków i zwraca się do władz Arabii Saudyjskiej, Omanu i Iranu o pomoc w staraniach o natychmiastowe uwolnienie statku i załogi.
https://english.almayadeen.net/news/politics/two-ships-change-course-as-yemeni-forces-captured-israeli-ow
“Oto wszystko, co musisz wiedzieć o Abrahamie „Rami” Ulgarze, izraelskim biznesmenie, który jest częściowo właścicielem firmy prowadzącej #GalaxyLeader, która została dziś przejęta przez jemeńskie siły zbrojne na Morzu Czerwonym ”
"Mi piace""Mi piace"
info z 25 listopada 2023
W piątek Associated Press (AP) poinformowała, że kontenerowiec pływający pod maltańską banderą należący do jednej z najbogatszych osób w Izraelu został celem na Oceanie Indyjskim w wyniku podejrzanego ataku irańskiego drona,
Dron Shahed-136 uszkodził statek, ale nie spowodował obrażeń żadnego z członków załogi.
Właścicielem Symi jest spółka Eastern Pacific Shipping z siedzibą w Singapurze, należąca do izraelskiego miliardera Idana Ofera.
W 2011 roku brytyjska gazeta The Sunday Times doniosła, że statki należące do rodziny Ofer rzekomo wykorzystywano do transportu elitarnych jednostek izraelskich sił specjalnych w celu przeprowadzania operacji, w tym zabójstw, w regionie.
Stanowi to otwarcie nowego, rozszerzonego frontu w konflikcie Izrael-Hamas
https://www.rt.com/news/587973-israeli-owned-ship-drone-attack/
"Mi piace""Mi piace"
Kolejny dzień, kolejny🚢 ⚓️
Brytyjski organ nadzorujący żeglugę handlową zgłasza nowe podejrzenie ataku na statek na morzu na południe od Jemenu.
https://t.me/SecretPlayerSpecial/72639
"Mi piace""Mi piace"