Kilka dni temu samolot Boeing 777 rozpoczął swój lot z Ukrainy, podążając trasą, która pozwoliła mu uniknąć przechwycenia, przemierzając całą Europę, w tym północną część Włoch, zanim wylądował na lotnisku Lourdes na granicy Francji i Hiszpanii.
Data 19 grudnia oznacza pierwszy start po kilku miesiącach zamknięcia przestrzeni powietrznej ze względów bezpieczeństwa. Samolot był uziemiony od 24 lutego 2022 r., dnia rosyjskiej inwazji.
Według Corriere della Sera, Boeing 777-300 o znaku rejestracyjnym Ur-Azr jest własnością AerCap, czołowej na świecie firmy leasingującej samoloty. Jest jednak używany przez ukraińskie linie lotnicze Skyline Express, mimo że posiada barwy Azur Air.
Ten duży samolot wystartował z lotniska Boryspil, jednego z głównych lotnisk stolicy Kijowa, około godziny 9 rano czasu lokalnego, co odpowiada godzinie 8 rano we Włoszech. Według doniesień, samolot wystartował bez pasażerów i bez ładunku. Podczas procedury startu pomoc ukraińskich kontrolerów ruchu lotniczego nie była możliwa, ponieważ system nie działał. W związku z tym piloci zmuszeni byli przestrzegać zasad lotu wzrokowego, działając w trybie “Vfr”.
Do momentu dotarcia do granicy z Rumunią, dwunawowy samolot, powszechnie używany do połączeń międzykontynentalnych, działał z wyłączonymi transponderami, aby uniknąć stania się potencjalnym celem zarówno dla sił rosyjskich, jak i, przez pomyłkę, ukraińskich.
Podczas tej fazy samolot utrzymywał bardzo niską wysokość około 3700 metrów. Dopiero o godzinie 10.21 (czasu lokalnego), co odpowiada godzinie 9.21 we Włoszech, piloci aktywowali systemy po przekroczeniu granicy z Rumunią. W tym momencie Boeing przyspieszył do prędkości 740 kilometrów na godzinę, a następnie nabrał wysokości.
Trasa została zatwierdzona bezpośrednio przez Eurocontrol, europejską agencję odpowiedzialną za nadzór przestrzeni powietrznej kontynentu.
O godzinie 10:30 samolot wleciał we włoską przestrzeń powietrzną, lecąc ze Słowenii. Według mediolańskiej gazety, która powołuje się na źródła ENAV (krajowej agencji kontroli ruchu lotniczego), piloci najpierw skontaktowali się z Centrum Kontroli Obszaru w Padwie, które zarządza regionem północno-wschodnim, a następnie z centrum w Mediolanie, odpowiedzialnym za region północno-zachodni. Podkreślono również interesujący zbieg okoliczności: w biurach w Padwie pracują również trzy kontrolerki narodowości ukraińskiej. Te profesjonalistki są częścią grupy siedmiu ekspertów z Ukrainy, którzy zostali przeszkoleni w szkole szkoleniowej ENAV, aby zapewnić utrzymanie umiejętności techniczno-operacyjnych niezbędnych do uzyskania licencji
Po opuszczeniu włoskiej przestrzeni powietrznej o godzinie 11:06, ukraiński samolot wylądował o godzinie 11:55 na lotnisku Tarbes-Lourdes-Pyrenees we Francji, gdzie znajduje się jeden z głównych parkingów dla samolotów. Według Ch-Aviation szacunkowa wartość rynkowa wspomnianego Boeinga wynosi prawie 36 mln USD.
Firma zarządzająca ukraińskim lotniskiem potwierdziła na Facebooku, że była to “podróż techniczna” wykonana na prośbę operatora Skyline Express, który korzysta z samolotu.
Powody lotu – z miejscem docelowym w Lourdes… – pozostają tajemnicą, i nie widać też zbytniej chęci do zadawania pytań.
Gazety mówią o “ewakuacji samolotu”: wraz z lotem 19 grudnia liczba samolotów komercyjnych ewakuowanych z Ukrainy od początku wojny wzrosła do pięciu. Pierwszym był Atr-72 przewoźnika Windrose, który opuścił Lwów w kwietniu 2022 roku. Następnie przyszła kolej na Airbusa A320 węgierskiego taniego przewoźnika Wizz Air we wrześniu 2022 roku. Później, w kwietniu 2023 r. ewakuowano Boeinga 737 linii Sky Up, a w czerwcu Airbusa A330 linii SmartLynx.
Wszyscy wydają się być zadowoleni z tego rodzaju wyjaśnienia. Może mają rację: może “ewakuowano” Boeinga. Ale dlaczego do Lourdes…?
To już nasza własna ciekawość.
INFO: https://www.renovatio21.com/misterioso-boeing-ucraino-atterra-a-lourdes-dopo-aver-sorvolato-leuropa/ https://www.corriere.it/economia/aziende/23_dicembre_20/fuga-dall-ucraina-con-radar-spenti-boeing-che-ha-sorvolato-l-italia-22a54a32-9ea0-11ee-bb1f-834db2b90026.shtml https://www.ch-aviation.com/portal/news/135276-ukraines-skyline-express-evacuates-b777-from-kyiv
………………………
Powrót do właściciela. Kto jest właścicielem samolotu, który wystartował z Boryspola?
19 grudnia samolot Boeing 777-300ER został ewakuowany z lotniska Boryspol, nosząc nazwę Azur Air i malowanie w kolorach rosyjskiej flagi. Wywołało to plotki, że samolot został zwrócony domniemanemu rosyjskiemu właścicielowi.
RBC-Ukraina donosi, powołując się na avianews.com, że samolot należy do rosyjskiego właściciela.
Boeing 777-300ER o numerze ogonowym UR-AZR wszedł do floty Azur Air Ukraine pod koniec 2021 roku. Wcześniej samolot był obsługiwany przez rosyjskie linie lotnicze Azur Air. Azur Air Ukraine używał niebiesko-żółtych barw, ale ten samolot nie został przemalowany, aby zaoszczędzić pieniądze. Zmieniono jedynie rejestrację i zastąpiono rosyjską flagę na kadłubie flagą ukraińską.
Należy zauważyć, że sytuacja ta nie była nowa. Ponieważ rosyjskie i ukraińskie linie lotnicze są powiązane z touroperatorem Anex Tour i przewoziły jego turystów, samoloty mogły zmieniać swoją rejestrację i bazę macierzystą w zależności od popytu na wycieczki w danym kraju. Dlatego samoloty w żółto-niebieskich barwach mogły trafić do Rosji, podczas gdy samoloty pomalowane w kolory rosyjskiej flagi mogły trafić na Ukrainę.
Jednak zgodnie z rejestrem samolotów cywilnych na Ukrainie, Boeing 777-300ER UR-AZR nie należy do Rosjan. Jego właścicielem jest AerCap, jedna z największych na świecie firm leasingowych z siedzibą w Irlandii.
Tę samą informację potwierdził prawnik lotniczy Andriy Guck na swojej stronie na Facebooku.
“Samolot ukraińskich linii lotniczych z ukraińskim beneficjentem, który jest zarejestrowany w ukraińskim rejestrze statków powietrznych pod znakiem rejestracyjnym UR-AZR, wystartował z Boryspola. Właścicielem samolotu jest AERCAP Ireland, jedna z największych firm leasingowych na świecie, która ma wiele roszczeń wobec Rosji” – napisał.
Jak dowiedział się avianews.com, lot tego samolotu z Ukrainy do Francji w dniu 19 grudnia był oficjalnym zwrotem samolotu właścicielowi. Boeing 777-300ER UR-AZR został zwrócony do AerCap. Firma zdecyduje teraz, co zrobić z samolotem.
Boeing może rozebrać go na części zamienne lub znaleźć nowego operatora. Według publikacji, na pewno nie będzie to rosyjska linia lotnicza. AerCap ma siedzibę w kraju UE i musi przestrzegać zachodnich sankcji wobec rosyjskiego lotnictwa. Zabraniają one transferu zachodnich samolotów do Rosji, co oznacza, że samolot ewakuowany z Boryspola nie będzie przewoził pasażerów pod rosyjską banderą.
Jak informowaliśmy wcześniej, samolot wystartował z lotniska w Boryspolu. Film z ewakuacji został udostępniony na stołecznym lotnisku.
Powiedzieliśmy również, że największy ukraiński samolot pasażerski wystartował z Boryspola. Był to samolot Skyline Express, który wcześniej był znany jako Azur Air Ukraine.
INFO: https://www.rbc.ua/rus/travel/povernennya-vlasniku-komu-nalezhit-litak-1703242127.html (przekład automatyczny)
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
Rosyjska „Eskadra Lotów Specjalnych” ląduje w DC – Koniec wojny na Ukrainie; Rosja ustala warunki kapitulacji
https://halturnerradioshow.com/index.php/en/news-page/world/russian-special-flight-squadron-lands-in-dc-ukraine-war-to-end-russia-lays-out-terms-of-surrender
Rosyjscy urzędnicy przybyli do Waszyngtonu w czwartek rano, aby omówić warunki kapitulacji Ukrainy.
Oto samolot, który przywiózł rosyjską delegację do Waszyngtonu:
„Eskadra Lotów Specjalnych przemieszcza urzędników Kremla podróżujących w ważnych sprawach.
WARUNKI
Warunki dane Waszyngtonowi w sprawie Ukrainy są następujące:
Całkowita kapitulacja Ukrainy.
Całkowite poddanie całego sprzętu wojskowego.
Terytorium Rosji będzie rozciągać się od Karchowa po Odessę i zapewni Rosji pełną kontrolę nad wybrzeżem Morza Czarnego.
Zachodnia Ukraina nie może przystąpić do NATO ani mieć __jakiejkolwiek pomocy wojskowej.
Rosji nie zależy na tym, kto kontroluje zachodnią Ukrainę i otwarcie zaoferowała to Polsce.
Mówiąc wprost, wojna na Ukrainie się skończyła, a Ukraina przegrała. Całkowicie.
Nie mogą już się bronić w żaden sensowny sposób. Jeśli działania wojenne nie zostaną wstrzymane, Ukraina zostanie po prostu wymordowana i wierzcie lub nie, Rosja NIE chce tego zrobić.
Zauważ, że tej informacji nie ma nigdzie w wiadomościach w środkach masowego przekazu?
Zwróć uwagę, że Washington Post ZATRZYMAŁ DRUKOWANIE.
To „Sekcja aktualizacji wojny na Ukrainie?”
Żadnych doniesień o przegranej Ukrainy – – – i ani słowa o zwycięstwie Rosji.
TO uosabia to, czym stały się tak zwane media „głównego nurtu”: rzecznikiem rządu.
Środki masowego przekazu pełnią rolę stenografa tego, co rząd chce, abyś wiedział. Przedstawiają „narracja” zamiast „wiadomości”.
OPINIA REDAKCYJNA
Rosja wygrała z miliardami dolarów na najlepszy sprzęt i wyszkolone przez NATO wojska i dostała dokładnie takie pola uprawne, jakich chciała. Stracił około 30 tys. żołnierzy i zabił ponad 300 tys. żołnierzy ukraińskich oraz „doradców” NATO.
Potencjał przemysłowy przemysłu wojskowego Rosji potroił się. Rezerwowe wyposażenie i broń NATO obecnie nie istnieją.
20 procent podbitej przez nich Ukrainy mówi po rosyjsku i po rosyjsku; więc ci ludzie nie tylko NIE nienawidzą Rosji, ale ją wspierają!
Ceny energii w Europie potroiły się i w obecnej sytuacji Europa znajduje się na skraju załamania gospodarczego.
Udowodniono, że NATO i USA są „papierowym tygrysem”.
Tak wielu ludzi na Zachodzie, w mediach i w rządach uważało, że Ukraina jest o jedną kontrofensywę od zwycięstwa.
To wszystko były kłamstwa. Celowe kłamstwa.
Można się zastanawiać, jak ci wszyscy ludzie poradzą sobie z porażką Ukrainy.
"Mi piace""Mi piace"