Pfizer Inc współpracował z Alipay – platformą płatniczą Komunistycznej Partii Chin – która została wykorzystana do wdrożenia “paszportów szczepionkowych” w Chinach od momentu wybuchu epidemii COVID-19 – na długo przed rozpoczęciem hucpy.

Firma powiedziała, że jest “dumna z tego, że może współpracować z przywódcami Chin”.

Gigant farmaceutyczny – którego działania lobbingowe w USA osiągnęły w zeszłym roku rekordowy poziom – wyraził swoje poczucie dumy wobec brutalnego, komunistycznego reżimu w poniższym tweecie z 6 czerwca 2018 roku:

“Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z chińskimi liderami i @Alipay, aby wprowadzić nowe, cyfrowe rozwiązania w celu poprawy edukacji na temat chorób i dostępu do szczepionek – tworząc lepszą przyszłość dla chińskich dzieci” – czytamy w tweecie.

“Jesteśmy zaszczyceni, że możemy być partnerem w chińskiej inicjatywie ‘Internet + Szczepienia’” – czytamy w załączonej grafice, cytującej dyrektora generalnego Pfizera w Chinach – Wu Kun’a.

Wiadomość ujawniła również partnerstwo firmy z Alipay, chińską platformą płatności online, która powstała jako odłam powiązanej z Komunistyczną Partią Chin firmy Alibaba.

Alibaba była również zaangażowana w “badania, produkcję i naprawę broni i sprzętu dla Armii Ludowo-Wyzwoleńczej (PLA)” i posiada “głęboką historię współpracy i współdziałania” z chińską “biurokracją bezpieczeństwa państwowego” –  według zastępcy sekretarza ds. bezpieczeństwa międzynarodowego i nierozprzestrzeniania broni w Departamencie Stanu USA Christophera Forda. Departament Stanu oznaczył również firmę jako “narzędzie” Komunistycznej Partii Chin, pomagające w budowaniu “ułatwionej technologicznie inwigilacji i kontroli społecznej”.

Pomimo tych powiązań, Pfizer współpracował z platformą w roku 2018, co zostało przedstawione w rocznym przeglądzie firmy:

«Wykorzystujemy platformę Alipay, która ma ponad 700 milionów aktywnych użytkowników w Chinach, aby zapewnić bardzo potrzebną edukację na temat chorób i szczepień. Dodatkowo, aby pomóc Chinom w osiągnięciu ambitnych celów na rok 2030 w zakresie zmniejszenia śmiertelności niemowląt, badamy możliwość wykorzystania platformy do płatności mobilnych w celu poprawy poziomu komfortu w chińskich punktach szczepień, a także opcje płatności ratalnych, które mogą zmniejszyć obciążenie finansowe dla rodzin o niskich dochodach». https://www.pfizer.com/sites/default/files/investors/financial_reports/annual_reports/2018/our-innovation/advancing-global-milestones/vaccine-reach-in-china/index.html

Odkrycie partnerstwa między Alipay i Pfizer, które miało miejsce na rok przed pojawieniem się COVID-19, również następuje po tym, jak Chiny zdały się na platformę w celu ustanowienia paszportów szczepionek. Jak wyjaśnia The New York Times:

«Po wypełnieniu przez użytkowników formularza na Alipay z danymi osobowymi, oprogramowanie generuje kod QR w jednym z trzech kolorów. Zielony kod pozwala jego posiadaczowi na nieograniczone poruszanie się. Osoba z żółtym kodem może zostać poproszona o pozostanie w domu przez siedem dni. Czerwony oznacza dwutygodniową kwarantannę.

W Hangzhou poruszanie się bez okazania kodu Alipay stało się prawie niemożliwe. Propagandowe banery przypominają wszystkim o zasadach: “Zielony kod, podróżuj swobodnie. Czerwony lub żółty, zgłoś się niezwłocznie». (…)

Pfizer Partnered With China’s Vaccine Passport Platform, Admits Being ‘Proud To Stand With China Leaders.’

***

Drony Pfizer rozświetlają nocne niebo w odległych rejonach Chin, przekazując porady zdrowotne https://www.fiercepharma.com/marketing/pfizer-s-drone-light-show-u-s-pharma-delivers-health-tips-china-s-remote-area-a-thousand https://www.avinteractive.com/markets/live-events/pfizer-drones-light-night-sky-chinas-remote-area-health-tips-04-11-2021/ https://campaignbriefasia.com/2021/10/12/1000-drones-spreads-health-tips-in-chinas-mountainous-regions-for-pfizer-and-f5-shanghai/