Wikipedia:

Życie prywatne

Harari mieszka ze swoim mężem Itzikiem Yahavem, któremu poświęcił «21 lekcji na miarę XXI wieku» w moszawie Mesilat Zion, niedaleko Jerozolimy[16][17]. Wspólnie odpowiedzieli na blokadę funduszy amerykańskich przez Trumpa, płacąc milion dolarów Światowej Organizacji Zdrowia.

Jest obrońcą praw zwierząt, których «brutalną eksploatację przez przemysł» stanowczo potępia, jest weganinem[18]. Praktykuje medytację Vipassana, którą zaczęła podczas studiów w Oksfordzie i która, jak mówi, «odmieniła moje życie».[19] Homo Deus poświęcił swojemu nauczycielowi medytacji, SN Goence, pisząc: „Mojemu nauczycielowi, SN Goence, który z miłością nauczył mnie ważnych rzeczy”. [20]

Harari oświadczył, że jest „naprawdę wściekły”, ponieważ w rosyjskim wydaniu «21 lekcji na XXI wiek», dedykacja „Mojemu mężowi Itzikowi” została przekształcona w „Mojemu partnerowi Itzikowi” bez jego zgody: „To jest coś, na co nie dałbym pozwolenia” – powiedział magazynowi The Times i dodał: „Jednym z powodów, dla których chciałem dotrzeć do rosyjskiej opinii publicznej, jest to, że w sposób jawny jestem homoseksualnym pisarzem i intelektualistą” [21]. https://www.thetimes.co.uk/article/yuval-noah-harari-furious-over-modified-russian-edition-of-21-lessons-for-the-21st-century-rrqrqng9n (…)

FONTE: https://it.m.wikipedia.org/wiki/Yuval_Noah_Harari